Blue / Troye Spivan feat. Alex Hope 和訳

 

 

Love it's hard, I know

愛の痛みぐらい、知っている


All your lights are red, but I'm green to go

君が拒んでも、僕は止まれない

 

Used to see you high, now you're only low

輝いていた君は とても昔のことのよう

 

All your lights are red but I'm green to go

君には赤信号なのに、僕には青に見えるんだ

 

I want you

君が欲しくて


I'll colour me blue

僕は青に染まる

 

Anything it takes to make you stay

君を引き止めるためならなんだってするのに


Only seeing myself

When I'm looking up at you

 

君の瞳を覗き込んだって

自分が映るだけ

 

I want you

君が欲しくて


I'll colour me blue

青く染まっていく

 

Anything it takes to make you stay

君がそばにいてくれるならなんでもするのに

 

Only seeing myself
When I'm looking up at you

 

どれだけ見つめても

君の気持ちは分からない

 

I can't say no

ノーとは言えない


Though the lights are on

 明かりの灯る家には

 

There's nobody home

誰もいない

 

Swore I'd never lose control

我が儘言わないって約束の後

 

Then I fell in love with a heart that beats so slow

止まりそうな心臓で恋をした

 

I want you

君が欲しくて

 

I'll colour me blue

僕は青に染まる

 

Anything it takes to make you stay

僕がどんなに君を思っても、


Only seeing myself

When I'm looking up at you

 

どんなに見つめても、

そこに君の心はない

 

I want you

君が欲しくて


I'll colour me blue

僕は青に染まる


Anything it takes to make you stay

君に愛されるためならなんだってするのに


Only seeing myself
When I'm looking up at you

 

君の横にいても

僕は一人だ

 


I know you're seeing black and white

君はモノクロの世界


So I'll paint you a clear blue sky

僕が澄んだ青い空に染めてあげよう


Without you I am colour-blind

君がいないと僕は色彩を感じられない

 

It's raining every time I open my eyes

目が覚めるといつも雨


I know you're seeing black and white

君はモノクロの世界


So I'll paint you a clear blue sky

僕が澄んだ青い空を描いてあげよう


Without you I am colour-blind

君がいないと僕は色彩を感じれられない


It's raining every time I open my eyes

目が覚めれば いつも雨


I want you

君が欲しくて


I'll colour me blue

青に染まっていく


Only seeing myself

 

君の心はそこにない


When I'm looking up at you
When I'm looking up at you

 

どれだけ君を

どれだけ見つめても君には…


I want you

 

君が欲しくて


I'll colour me blue

青く染まっていく僕

 

Anything it takes to make you stay

君のそばにいられるならなんだってするのに

 

Only seeing myself

When I'm looking up at you

 

どんなに君をみつめても

君の心はわからない

 

 

Troye Sivan やっぱり歌詞がきれい。

 

2番の 明かりのついた家に誰もいない

と言う箇所が

 

「君」の比喩になっているのかなと思いました。心ここにあらず。