Your Heart Is A Muscle / Carly Rae Jepsen 和訳

 

 

遠距離恋愛の話でしょうか…?

 

この関係に疲れてしまった彼。

 

部屋に置きっぱなしだった私の服を送り返してくる。

 

AメロBメロの歌詞からは、そういう彼に対しての不安な気持ちを感じます。

 

でも、

 

サビでは前向きな感じになっていて

 

まだがんばれるはずだ、と。

 

本心からの思いなのか、少しの強がりなのか...

 

 

ピアノの伴奏もとても素敵で、本当に大好きな曲です。

 

和訳↓

 

you gave my shirt back

I don't really get the meaning

it's like your giving up

before it gose wrong

 

あなたは私のシャツを返してきたけど
それってどういうこと?
あなたはもう諦めてるって感じね
まだ全部が駄目になった訳じゃないのに

 

I've been told but 

I don't ready like the feelig

I've been away

I've been away too long

 

前から言ってるじゃない

こんな気持ちにはなりたくないって

離れていた時間が長すぎたのよね

 

I I I wanna go wherever you are

I I I wawna be wherevar you are

I I I wanna see whatever you are

 

あなたがいる所ならどこへでも行くわ

側に居られるならどこでもいいの

どんなあなたも見ていたい

 

 

You say loves a fragile thing 

made of glass but I think

your heart is a muscle 

your heart is a muscle 

 

愛なんてすぐに壊れてしまうんだよ

ガラスでできているんだから、って

あなたはそう言うけど

私はね、あなたの心は強いと思う

あなたの心は強いはずよ

 

You gotta work it out make it stronger 

try for me just little longer 

your heart is a muscle 

your heart is a muscle 

 

ちゃんと最後までやりきって

あなたが愛を強くしてみせなきゃ

私のために、もう少しだけがんばってほしいの

あなたの心は強いんだから

あなたの心が弱いことなんてないわ

 

It's times like this you must recall

your heart is a muscle

It's times like this you must recall
your heart is a muscle

 

そろそろ思い出してもいいんじゃない?

あなたの心が強いってこと

そろそろ思い出してよ

あなたの心が弱いことなんてないわ

 

If I could turn this plane around

I'd fly to where you are right now

write your name into the sky

hope that it will light up your eyes

 

この飛行機の行き先を替えられるなら

今すぐあなたの所に飛んでいくわ

あなたの名前を空に書くの

それを見て、笑顔になってくれたらいいのにな

 

wake up moon we spend the night alone   

together

you're real good listener

but you don't have much to say

 

夜中に目が覚めてしまったの

二人きりで過ごす夜

あなたは本当に聞き上手な人

だけどさ、なんか私に言いたいことってないわけ?

 

wake up you

you won't pick up the phone whatever

you're probably sleepin'

I hope we're still ok

 

あなたは起きても

電話には出てくれない

たぶん、寝てるのよね

私、まだ別れたくなんかないよ

 

I I I wanna go wherever you are
I I I wawna be wherevar you are
I I I wanna see whatever you are

あなたがいる所ならどこへでも行くわ
側に居られるならどこでもいいの
どんなあなたも見ていたい

 

You say loves a fragile thing
made of glass but I think
your heart is a muscle
your heart is a muscle

愛なんてすぐに壊れてしまうんだよ
ガラスでできているんだから、って
あなたはそう言うけど
私はね、あなたの心は強いと思う
あなたの心は強いはずよ

You gotta work it out make it stronger
try for me just little longer
your heart is a muscle
your heart is a muscle

ちゃんと最後までやりきって
あなたが愛を強くしてみせなきゃ
私のために、もう少しだけがんばってほしいの
あなたの心は強いんだから
あなたの心が弱いことなんてないわ

It's times like this you must recall
your heart is a muscle
It's times like this you must recall
we could work it out

そろそろ思い出してもいいんじゃない?
あなたの心が強いってこと
そろそろ思い出してよ
私たちなら最後までやれるはずよ

 

If I could turn this plane around
I'd fly to where you are right now
write your name into the sky
hope that it will light up your eyes

この飛行機の行き先を替えられるなら
今すぐあなたの所に飛んでいくわ
あなたの名前を空に書くから
それを見て笑顔になってくれたらいいな

 

If I could turn this plane around
I'd fly to where you are right now
write your name into the sky
hope that it will light up your eyes

この飛行機の行き先を替えられるなら
今すぐあなたの所に飛んでいくわ
あなたの名前を空に書くから
それを見て笑顔になってくれたらいいな

 

You say loves a fragile thing
made of glass but I think
your heart is a muscle
your heart is a muscle

愛なんてすぐに壊れてしまうんだよ
ガラスでできているんだから、って
あなたはそう言うけど
私はね、あなたの心は強いと思う
あなたの心は強いはずよ

You gotta work it out make it stronger
try for me just little longer
your heart is a muscle
your heart is a muscle

ちゃんと最後までやりきって
あなたが愛を強くしてみせなきゃ
私のために、もう少しだけがんばってほしいの
あなたの心は強いんだから
あなたの心が弱いことなんてないわ

It's times like this you must recall
your heart is a muscle
It's times like this you must recall
your heart is a muscle

そろそろ思い出してもいいんじゃない?
あなたの心が強いってこと
そろそろ思い出してよ
あなたの心が弱いことなんてないわ

If I could turn this plane around
I'd fly to where you are right now
write your name into the sky
hope that it will light up your eyes

この飛行機の行き先を替えられるなら
今すぐあなたの所に飛んでいくのに
あなたの名前を空に書くから
それを見て笑顔になってくれたらいいな