Ours / Taylor Swift 和訳

 

 

Taylor Swift  の Ours を訳してみました。

Taylor Swift の曲の中でかわいいって言葉が一番似合う曲だと思っています。

 

 

youtu.be

 

 

 

elevater buttons and morning air

strangers' silens males me wanna take the stairs

if you were here we'd laugh about their vacant stares

but right now my time is theirs

 

エレベーターのボタンと朝の空気

知らない人との沈黙は嫌い

階段を使えばよかったな、なんて

もしあなたがここにいたら

あのひとたちのうつろな視線を

笑ってあげられるのに

今、私の時間はあのひとたちのもの

 

seems like there's always someone who disapproves

they'll judge it like they know about me you

and the verdict comes from those with nothing else to do

the jury's out

but my choice is you

 

いつだって賛成してくれない人はいるのよね

私とあなたのことを分かったように言って

私たちが上手くいくとかいかないとか判断して

それくらいしかすることがないんだろうけど

その判断がどうであっても

私が選ぶのはあなただから

 

so don't you worry your pretty little mind

people throw rocks at things that shine

and life makes love look hard

the stakes are high , the water's rough

but this love is ours

 

どうかそのきれいな心を悩ませたりしないで

輝くものには石が投げつけられるし

人生って愛を難しく見せるものだから

どんなにリスキーだとしても

どれだけ荒波にもまれても

この愛は私たちのものよ

 

you never know what people have up their sleeves

ghosts from your past gonna jump out at me

lurking in the shadows with their  lip gloss smiles

but I don't care

'cause right now your mine

and you say

 

あなたは知らないの

人が袖の下に何を隠し持ってるのか

あなたの昔の恋人たちが私の目に入ってきて

リップグロスをつけた口で影でひそひそ笑うんだろうな

でも気にしないよ

だって今あなたは私のものだから

そしてあなたが言うの

 

 

so don't you worry your pretty little mind

people throw rocks at things that shine

and life makes love look hard

the stakes are high , the water's rough

but this love is ours

 

どうかそのきれいな心を悩ませないで欲しい

輝くものには石が投げつけられるし

人生って愛を難しく見せるものだから

どんなにリスキーだとしても

どれだけ荒波にもまれても

この愛は僕たちのものだよ

 

and it's not theirs to speculate

if it's wrong and

your hands are tough but they are where mine belong and

I'll fight their doubt and give you faith with this song for you

 

この恋が間違っていたとしても

周りにとやかく言われることじゃない

あなたの力強い手は

わたしのところにある

周りがよく思ってなくても私はあきらめない

あなたをどれだけ信頼しているか伝えるわ

この歌で…

 

'cause I love the gap between your teeth

and I love the riddles that you speak

and any snide remarks from my father about

your tattoos would be ignored

'cause my heart is yours

 

あなたのすきっ歯が大好き

あなたの話す意味わかんないことが大好き

お父さんがあなたのタトューのことを悪く言ったって

無視するわ

私の心はあなたのものだから

 

so don't you worry your pretty little mind

people throw rocks at things that shine

and life makes love look hard

 

どうかそのきれいな心を悩ませたりしないでね

輝くものには石が投げつけられるし

人生って愛を難しく見せるものだから

 

and don't you worry your pretty little mind

people throw rocks at things that shine

and they can't take what's ours

they can't take what's  ours

the stakes are high , the water's rough

but this love is ours

 

どうかそのきれいな心を悩ませたりしないでね

輝くものには石が投げつけられるものだから

あの人たちに私たちのことは分かりはしない

私たちのものを奪うなんてできない

 

どんなにリスキーでも

どれだけ荒波にもまれても

この愛は私たちのものよ